Porsche 911 Turbo S (2013) První oficiální fotky
Porsche završilo generaci 991 – 911 novými modely Turbo a Turbo S. S přeplňovaným šestiválcem je 911 Turbo dosud nejrychlejší model — mix síly Ferrari 458 a nové technologie podvozku z 911 GT3.
Jaká jsou nová Porsche 911 Turbo z hlediska výkonnosti?
Standartní Turbo, s přeplňovaným šestiválcovým motorem o objemu 3,8 litru a výkonu 520 koní, dvojící turbodmychadel a přímým vstřikováním, dokáže zrychlit z 0 na 100 za 3,2 sekundy (o 0,1s méně než staré 997 Turbo S). Nicméně, na rozdíl od předchozích verzí, nabízí Porsche zároveň i verzi Turbo S. Tento model, o výkonu 560 koní, pak ovládá zrychlení z 0 na 100 za 3,1 sekundy a maximální rychlost 318km/h. Stejně jako všechny předchozí 911, mají nové modely pohon všech čtyř kol, i když se jedná o první Turbo, které nebude nabízeno s manuální převodovkou. Stejně jako u modelu 911 GT3 je k dispozici pouze sedmistupňová, dvouspojková převodovka PDK.
I přes ohromující výkon se jedná o nejekologičtější 911 Turbo všech dob: oba modely oficiálně dosahují spotřeby 9,7l/100km, což je o 16% méně, než v přechozí generaci.
911 Turbo a výbava
Karoserie se oproti 911 Carrera 4 rozšířila o 28 mm, dostala aktivní aerodynamické prvky a v základu i 20ti palcová kola. Zadní křídlo může být zvednuto do tří různých poloh pro lepší přítlak a je zde také pneumaticky nastavitelný třístupňový přední spoiler. Porsche tvrdí, že aktivní aero srazí na severní smyčce Nürburgring čas na kolo o 2 sekundy — údajně pod 7minut 30sekund. Dle tiskové zprávy Porsche byl tento čas dosažen na standartních pneumatikách. Pro srovnání – aktuálním držitelem rekordu na této trati je Nissan GT-R s časem 7 minut a 18 sekund.
Novinkou pro model Turbo jsou čtyřúhelníkové výfuky a čtyřbodové LED světlomety. V základní výbavě je dále například stereo Bose audio systém a adaptivní tlumiče, zatím co za příplatek lze získat aktivní podvozek, keramické brzdy a aktivní stabilizátory. Pro milovníky závodních okruhů je k dispozici balíček Sport Chrono se stopkami a měřením času kola.
Jaké další novinky Turbo 911 přináší?
Skutečnou vychytávkou je systém natáčení zadních kol. Při nízkých rychlostech do 50km/h se zadní kola natáčí opačně než kola přední, čímž se virtuálně zkrátí rozvor o 250mm. To, podle Porsche, významně pomůže s dynamikou v prudkých zatáčkách. Při rychlosti nad 80km/h se naopak zadní kola natáčí shodně s předními, čímž se virtuální rozvor prodlouží o 500mm a vylepší tím stabilitu ve vysokých rychlostech.
V základní výbavě je také elektronicky generátor zvuku vylepšující akustiku pohonné jednotky.
Kolik to všechno stojí?
Porsche 911 Turbo by mělo být k dispozici v září 2013. Základní cena se pohybuje v přepočtu kolem 4,16 milionu korun. U rychlejší varianty Turbo S si přepravte rovných 5 milionů.
2 komentáře
Luxusni sportak. s tim bych si projel :-)
Cena je sakra vysoka, ale ta technika asi za to stoji....