Automobilky lákají na nové hybridní vozy
Technologie hybridního pohonu se stále zlepšuje a dostává se do více automobilů. Některé z těchto vozů jsou opravdu zajímavé. S čím se automobilky vytasí?
Acura RLX SH-AWD
Odnož automobilky Honda připravila hybrid, který bude sdílet dost součástek s oblíbeným modelem NSX. Vůz bude laděn sportovněji – pohon všech čtyř kol, pohon předních kol s pomocí šestiválcového motoru a zadní kola poháněná dvěma elektromotory. To vše se postará o zhruba 370 koňských sil. Slibována je i solidní spotřeba. Přímým konkurentem tohoto modelu je Lexus GS450h.
Nissan Pathfinder Hybrid
Poslední Nissanem nabízený hybridní vůz se příliš neuchytil a výroba brzy skončila. Automobilka ale nezahálela, studovala pozorně technologie hybridního pohonu a teď pro zákazníky připravuje SUV s přeplňovaným šestiválcem spojeným s elektromotorem o výkonu 15 kW. Výhodou je především spotřeba, která je v porovnání s klasickým Pathfinderem až téměř o čtvrtinu nižší!
Audi A3 e-tron
Ani v Ingolstadtu nezůstávají pozadu a oznámili model A3 e-tron. Audi má s elektromobily velké zkušenosti ze závodní série LeMans, kde se jim poslední dobou velmi daří a přenesou tyto zkušenosti do silničních vozů. Stejný výkon jako od závodního speciálu nikdo očekávat nemůže, přesto Audi slibuje výkon lehce nad 200 koní. Dosáhnout ho hodlá kombinací přeplňovaného benzinového motoru a elektromotoru s výkonem 75 kW. Z nuly na sto by se vůz měl dostat za necelých 8 sekund. A to už je celkem slušný výkon. Navíc si můžete kdykoliv vybrat, jestli chcete jet na benzín, elektřinu nebo oboje najednou.
Subaru XV Crosstrek Hybrid
Do vod hybridního pohonu se pouští už i Subaru. Do nového Crosstreku totiž zabuduje elektrický motor v kombinaci s klasickým dvoulitrem typu boxer. Technologie této automobilky je ale mírně zastaralá, protože stále používá niklo-metalových baterií. Subaru pro jistotu znovu seřídilo podvozek a řízení, aby byla jízda co nejpohodlnější. Krom toho bude ve voze použito několik dalších šetřících technologií, včetně systému start/stop.
Mitsubishi Outlander PHEV
Na japonském trhu už se tento vůz prodává, do světa se ale ještě nedostal. Nový Outlander spojuje 60 kW elektromotor a dvoulitrový čtyřválec. Čistě na elektřinu ujedete něco kolem šedesáti kilometrů. Elektromotor je možné nabít za dobu čtyř hodin.
Infiniti QX60 Hybrid
Svým dílem přispává i automobilka Infinity. Její nový model QX60 bude nabízen po boku staršího modelu M35h, se kterým sdílí stejnou baterii a elektromotor. Mělo by jít o velmi tichý, spolehlivý a šetřivý hybridní crossover.
Porsche Panamera S E-Hybrid
Ani Porsche nechce zůstat pozadu a příští rok přijde na trh se svým vylepšeným hybridním vozem. Oproti letošní Panameře bude mít větší baterii a téměř jednou tak výkonný elektromotor s úžasným číslem 95 koní. Ten je doplněn třílitrovým twin-turbo šestiválcem, který na stovku zrychlí za 5,2 sekundy. Vůz také nabízí extra výkon pro předjíždění na dálnici. Cena by měla začínat v přepočtu na necelých 2 milionech Kč bez DPH.
Infiniti Q50 Hybrid
Luxusní sedan od Infiniti je kombinací šestiválce o objemu 3,5 litru a 50 kW elektromotoru. Celkově mohou vyvinout výkon až 354 koní, což zavře ústa všem lidem vysmívajícím se pomalým hybridním vozům. Sportovnímu ladění neodpovídá jen automatická sedmistupňová převodovka. K dispozici je pohon na zadní nebo všechna čtyři kola. Cenovka začíná na 874 000 Kč bez DPH.
Lexus IS Hybrid
Luxusní hybridní sedany už nabízí Infiniti a BMW, Lexus se jim však ze všech sil snaží vyrovnat. Nyní přišel s novým modelem IS s výkonem 220 koní a pohonem zadních kol. Zajímavá je možnost volby tří různých režimů jízdy pro šetření paliva, normální jízdu a sportovní mód.
Nejlepší nakonec – co supersporty?
Ani prémiové vozy pro ty nejnáročnější a hlavně nejmovitější zákazníky nezůstávají stranou. Své koncepty ukázalo i Ferrari, McLaren a Porsche.
Žhavá novinka automobilky z italského Maranella, vyvíjená za asistence dvojnásobného mistra světa F1 Fernanda Alonsa a nástupce dosavadní vlajkové lodi Ferrari Enzo, dostala název LaFerrari. Dvanáctiválec v kombinaci s elektromotorem nabízí 800 koní a zrychlení z nuly na sto za méně než tři vteřiny. Elektromotor funguje na principu systému KERS známého z F1. Těchto vozů bude vyroben jen omezený počet – přesně 499. Zájemci si budou muset připravit v přepočtu 26 milionů korun.
Jeden z hlavních soupeřů Ferrari na závodní trati i běžných silnicích je McLaren. Jeho nový model P1 nabízí osmiválec s dvojitým turbem a 903 koní. Zrychlení je jen o chlup horší než u LaFerrari a cena je srovnatelná.
Chybět nesmí ani Porsche s modelem 918 Spyder, který má na každé nápravě jeden elektromotor. Předpokládá se výkon okolo 795 koní díky klasickému osmiválci. Ze všech tří uvedených supersportů bude mít nejnižší cenu.
1 komentář
Je to krasna myslenka vyrabet hybridy, ale ve vysledku jenom jeden z marketingovych tahu, jak vice prodavat. Ve vysledku je vyroba a recyklace baterii horsi z hlediska ekologie a ekonomika provozu se nijak nelisi od bezneho modelu, vse je jenom o stylu jizdy, jestli jezdite normalne s hybridem, mate vysokou spotrebu, jestli jezdite opatrne s beznym motorem, mate jeste lepsi vysledky predevsim s dieselovym motorem. Situaci nejspise zmeni az alternativni paliva...